måndag 30 juni 2008

un soir en app. 81 gauche.

Jag är ensam hemma för första gången på 3 veckor. Ingen som skramlar i köket, ingen som tar en dusch i rummet intill, ingen som springer upp och ner i vår trä trappa som låter alldeles för mycket. Istället hör jag en kombination av justin och coldplay, har hamnat mittemellan två fester typ. Ja fest på en måndag, i vår lilla världen här på disney existerar inte helger som heliga lediga ting. Här är man ledig allt ifrån tid-ons till sön-mån what ever. Min ledighet med fest kommer imorgon kväll tills torsdag kväll. Ska bli så otroligt skönt. Är redan trött på jobbet. Jag är som en vandrande robot som säger samma sak hela dagarna med 4 språk inställningar.
Man säger verkligen verkligen samma sak i 7 timmar per dag. Det är lite tråkigt, och jag blir jätte glad av en fråga som jag aldrig har förut. Eller som den lilla holländska flickan som kom in idag. Hon frågade på nederländksa om det faktiskt var jag som var tjejen som kunde nederländska, och ja det är ju jag. Så hon frågade om hon kunde checka ut och så frågade jag om hon hade haft det bra och vart de var påväg nu. Sådana saker gör ändå att jag tycker om mitt jobb, att folk kommer ihåg mig och att jag gjorde ett bra intryck på dem, även om jag har mitt röda band som förklara att jag är på training.

Jag känner för att ta en promenad eller liknande. Träning existerar i princip inte här för mig, vilket är mycket synd, och jag måste tillägga att frites är det billigaste maten i matsalen, ingen bra kombination det där.

nej jag går ut. enough for today. sorry. hey.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjohej! var o handla en likadan kofta som du har från undiz idag efter jobbet. Min franska är på sjukhus sedan igår. Jag jobbar på ticketing i Disney Studios imorgon så ska ha en annan kostym. Nu ska jag strax in och fortsätta kolla på Big Fish, den är faktiskt bra! fest här också..undrar hur det då är på "la B"(?). Haha..Hurricanes imorgon kväll eller? Vilken tid? J är nog inte på tyvärr. Ses hur som helst im!!! Wihooo:D

Anonym sa...

verkar rulla på bra vännen! puss