lördag 5 juli 2008

What time is it??

Party time! and some work time as well. Boiserie party som var ok, med sedan övernattning hos Noora. På dagen innan det så var vi först på Val d'europe för lite linnen shopping, för mig iallafall, 4 st för 12 euro. bra bra. Sedan tog vi en tur till ikea för handduks shopping och lakan för de andra, för mig blev det chokladbollar, 8 st, satte i mig 6 av dem på tåget hem.. haha. och så lite mat med, klyckling baguette och korvbaguette. en nice dag iallafall.

nästa dag tog jag en tur in till paris, mest för att sitta i en park och läsa. och när jag satt där och läste kom det fram en fransman och frågade vad jag läste och började prata med mig. I vanliga fall säger jag direkt gå iväg din lilla stalker. Men nu så pratde vi en stund, men sen frågade han ifall han fick sätta sig brevid mig, alltså var han inte så påträngande, men då sa jag nej. haha. jag vet inte riktigt varför. och nu är han borta för alltid. men vi hade en konversation om en bok mitt i paris och sen var det slut. I kind of like it. haha.

men jag har stalker så det räcker. en belgare som jag råkade träffa en vecka FÖRRA ÅRET har nu börjat ge sin kärleksförklaring till mig igen, well no thanks.

och inte att för glömma, vårt castmember party som var i torsdags. Riktigt nice. Regn och mat och mycket dans. mycket mat, detta måste påpekas. haha. speciellt franska pâtesserier. mmm gott. och det var så roligt att dansa igen ute i sommarluften. Tillsammans med nice tjejerna till nice låtarna nummer 1 och med mina nya arbetskamrater. Riktigt rolig kväll.

Igår jobbade jag mitt första kvällspass, gick ganska bra förutom att jag blev utskälld av min idiotisk italienska teamleader för att jag inte tog min rast på rätt sätt. Men lätt för mig att veta när ingen förklarar. Det var min sjätte dag på jobbet.. så jag kan inte allt riktigt än.
Jag ska jobba 15-23 nu i 5 dagar till. Och efter det kommer mitt första besök.
Ikväll blir det nyp fest på la Lousinanne. It's cool, för det här är det lugna recidenset.

1 kommentar:

Anonym sa...

fest på louisiane!!? Ohlaaa, uppdatering tack!! Själv börjar jag jobba 16.16 så jag åkte till VDE innan..men måste gå nu. Vi borde fira nationaldagen på måndag kväll!! Jag är ledig tisdag-onsdag! Bisous