söndag 15 juni 2008

bah oui en fait je suis dejà fatigué.

Salut tout le monde!

Jag sitter här och är väldigt söndags seg. Igår var jag och Alaina, som jag numera är ständigt tillsammans med. Vi delar rum och vi har samma jobb, så det blir inte många minuter vi är ifrån varandra. Så idag efter att vi hade besökt "marknaden", värsta pr för denna marknad och när vi kom dit, fanns det ca 5 bord med lite grönsaker på. haha. vi gick in på snabb matstället och jag kunde köpa ettans pomplemouse juice igen. jaaa. iallafall efter allt det här behövde jag lite tid själv typ. Så jag tänkte åka till det eneroma shopping centrumet val d'europe. jag kommer dit, och det är stängt. Såklart jag är ju i La France. Tog istället RER en stion emot disney och köpte en tidning och väntade på bussen hem igen. Väl hemma knde jag mig väldigt rastlös, så jag gick ut för att springa. Men då kom nästa problem. Vart ska man springa när man bor i något litet samhälle med en massa hus? Jag sprang iallafall emot Jossans håll och svängde in emot place d'europe där marknaden var några timmar tidigare och kom hem en halvtimme senare. Det var nog den tråkigaste rundan någonsin i mina löpardagar. haha. Jag måste utforska det här och hoppas hitta en bra runda någonstans.

Igår var jag och Alaina i Paris. Vad vi gjorde vet jag inte, hängde mest i Marais och i Catherines område tror jag allt. Notre Dame och Parc Luxenbourg. Vi hittade en outlet och shoppade och sen ville vi ha mat. Vi gick till ett bagerie för att köpa typ Pizza, och ja vi ville ha dem varma. De värmde upp dem, det började lukta rök, de blev svarta och personalen fick börja om. och de blev varma och det började lukta rök och ja de blev svarta, efter ca 15 min fick vi våra pizzor som var någorlunda mindre svarta. haha. vi gick till en park och åt och sov. A total lazy day.

Snart ska vi på Bio i Disney Village. Vi ska se Sex and the city. Ahhh så roligt. Nu ska jag äta något som inte är bröd eller pasta. Tror det blir typ ris.

à la prochain.

Inga kommentarer: