fredag 13 juni 2008

Jag är i Paris. Salut!

Wow, var ska jag börja? Allt är så intensivt och bra och förvirrande. Jag har äntligen fått en lösenord till ett otroligt långsamt Internet, men ja jag har Internet.

Det har hänt så mycket. I tisdag var det bara resdag som gick bra med förseningar som vanligt, men jag kom fram till Paris och Disneyområdet där jag somnade i Jossans säng. Nästa dag gick jag för att få mitt boende. Jag bor i området emellan Jossan och Dina, det finns 3 olika recidens, och ja vi bor på var sitt. Men jag har det bra. Jag delar rum med en Engelsk tjej. Och vi är ett herbere francais. En svensk, en engelska, en fransyska, en brasilanska och 2 finskor. Vi talar mest franska och lite engelska. Och jag är så stoligt över mina franska kunskaper. Det här går bra. haha. Jag förstår det mesta och kan föra rikitgt konversationer på franska.

Jag har inte börjat jobba igen. Jag har precis avslutat de 2 första introduktionsdagarna, den första handlade mest om Disney historia och fakta om företaget Disney. Det gör mycket mer än musse har jag lärt mig.. Och jag har typ lärt mig att måla en musse...

Idag hade vi mer info om just vår park och vilka förmåner man har som Disney anställd. 10 % rabatt på Sephora... haha farligt. Jag har även varit på hälsoundersökning, och ja, jag är frisk och får jobba. Det var ju bra. Har även hälsat på jobbet idag. Trevligt kollegor och jobbet i receptionen verkar bra. Fick arbetskläderna med. Jag har byxorna med världens högsta midja. Alltså en på ca 20 cm, haha. och till detta en röd skjorta i Indian style. Mycket fint.

I helgen är jag ledig och imorgon åker vi nog in till Paris för att bara komma bort ett tag och få känslan av Paris.

Allt för nu, har idag även fyllt skafferiet med kikätro, bönor, bröd och mousse au chocolat.. så ja allt är bra, jag är i Frankrike!

Inga kommentarer: