söndag 1 juni 2008

An other day is gone.

Här sitter jag nu, inne i min lägenhet, fönstret är öppet, ty det är så varmt. Grannen på undre plan grillar donc luktar det grill i mitt rum med. Detta tycker inte jag är snällt då jag ej gillar grilldoft.

Själv har jag ätit hemlagade falafels, de var inte goda. haha. och min stackars bror satt där och petade han med. Vi har ff här, och då fick jag ta och laga mat, som alltså inte blev så bra.

Idag har jag suttit på balkongen hela dagen, men jag är inte direkt brun. Jag har läst en bok, blod på dina händer. Lite konstig och lite bra. Sen har jag lyssnat på Shout out loud.

Jag har även gjort en liten Paris plan. Typ vilka tider jag har att passa de första dagarna och vart jag ska och hur jag tar mig dit. Det känns bra, nu börjar jag fatta att jag faktiskt ska till Paris i 3 månader. Om inte jag gör sånt här så går det inte in i mig att jag är påväg. Då gör jag bara allting som en vana och helt plötsligt är jag långt bort ifrån hemma i ett nytt hemma och min hjärna har inte hängt med. Så nu känns det bra.

Jag längtar verkligen till något nytt nu, jag känner mig liksom ganska klar här för nu och vill få nya utmaningar, och det lär jag ju få nu. Min franska känns sådär, but hey, jag lär mig väl snart. Och hur illa kan det egentligen gå, om jag inte förstår så får jag väl be dem säga det en gång till och om de inte förstår mig får jag börja använda mina händer. haha. Nu hoppas jag verkligen inte att det ska gå så här illa. Har ju en hel vecka på mig att lära mig franska!

Imorgon måste jag köpa "hudfärgade" nylonstrumpor att ha och jobba i. Några sådana har jag aldrig haft i min ägo. Nu tänkte jag gå ut och springa en runda, jag bor brevid ett spår där det alltid springer förbi någon eller någon av de 5 hundägarna är ute på en av sina turer. Alltså känns det som om jag borde gå ut jag med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska göra som du och sammanställa alla viktiga tider o datum :). Känns ju bättre när man har lite struktur på saker och ting. Ciao!

Anonym sa...

ja det är jätte bra faktiskt. ifall man tappar bort pappren så har man alltid något kvar också ^^