lördag 28 juni 2008

je suis off!



haha, det här är jag. Super sliten men super glad.

det är väl ett ganska bra tillstånd kan jag tycka. Jag vilar eller sover aldrig ordentligt, jobber en massa timmar och sen vidare på nya äventyr. Jag har endast varit här i 16 dagar, men det känns längre, men ändå går tiden så fort. Men så är det alltid när man är utanför Skövde. Här händer det alltid något. I Skövde skulle jag väl göra en av de 5 olika sakerna jag hinner med på en dag här i princip. Som igår, först jobba i 8 timmar, sen shoppa i 3 timmar (i studie syfte, mina gäster undrade var outlet(en) låg och då var jag självklart tvungen att ta reda på detta), efter det, hem äta en god middag i min ensamhet, vilket var skönt. Sedan kom alaina, vi hann med att städa och fotografera hela huset, sen mötte jag upp jossan som kom för att se mitt fina hus. Sen träffade jag mina finska roomies för första gången på 3 dagar, och vi bor i samma hus.. haha..

Idag är jag ledig, och endast idag. Mina arbetsveckor börja på söndagar, och eftersom jag var ledig i söndags så blir det bara en dag nu. Men jag är ledig ons-tors med, så det går bra. Idag tänkte jag ta mig in till Paris, typ nu om en stund. Det känns väldigt skönt att bara åka metro en stund och sedan bara gå omkring i underbara paris i några timmar för att sen åka hem till Dina för en urtrevlig middag. Det blir nog en bra dag, den började iallafall bra med en sjukt stor frukost med en tidning! och internet som funkar, och snart är jag påväg, och det är inte så sjukt kvavt idag heller. det är bra. jag vill ju inte trnspirer för mycket liksom.

à bientôt.

Inga kommentarer: