lördag 7 juni 2008

Mais oui.

Jag har visst glömt min blogg lite eller så är det bara så att det är för fint väder för att sitta inne och skriva här. Men nu satt jag här för att skriva ut viktiga saker som resepapper inför TISDAG och en Paris guide till min icke fransktalande bror och kusin. Jag vill inte att de ska försvinna i Paris de små stackarna. Jag har t.ex. skrivit ner en liten hälsning till tanten i biljettkassan om vad det är för biljett som de egentligen vill ha och hur de tar sig till lägenheten ifrån Charles de Gauille. Yes så är det.

Den här veckan har i princip bara ägnats åt solen. Jag har solat på många olika platser i Skaraborg. För det mesta dock på vår balkong, detta är dock inte en höjdare. Det blir otroligt varmt och så har vi en halvsenil tant till granne som går och ropar på sin katt, väldigt högt för hon har hörlurar på sig!

Sen har jag solat i Lidköping, skulle egentligen till Skara och Jula för att kolla på en väska eftersom min har gått sönder, men en resa till Skara känns så tråkigt, så jag åkte lite längre först till Lidköping. En litwn mysig stad. Sen till Skara då, hittade inte någon bra väska där inte.

Sen dagen därpå åkte jag för att sola i Mariestad tillsammans med Catherine som är tillbaka till Sverige. Väldigt skön och trevlig dag vid sandvik med årets första bad!

Sen (3 gången jag skriver det, men jag tänker inte skriva typ därefter..) har jag varit 2 dagar vid simsjön i Skövde. Ett otroligt trångt och tråkigt badställe, men det enda som finns i Skövde. Så vad gör man? Utan bil? Alltså cyklade jag och min bror dit. Kan tillägga att det ligger på ett berg, så när man kommer fram är man klar för ett bad!

Jag har även tvättat allt som ska få följa med på äventyret disney. Just nu är jag uppe i 9,6 kg kläder, det känns väldigt bra. Men jag har inte lagt något i någon väska eftersom väskorna kommer hem inatt ifrån Grekland. Just nu ligger allt i min otroligt snygga rutiga plastväska för en euro i Nice. Jag skulle så gärna haft den som resväskan nu med, men det känns lite B att komma med en Marocko plastväska. Men jag älskar den och den ska få följa med för att agera väska 2 påväg hem sen. För så blir det alltid. Man åker ner med en väska på 20 kg och ett handbagage på 10 och kommer hem med 2 väskor à 19 kg + handbagage på 10 kg. Crazy.

1 kommentar:

Anonym sa...

BON VOYAGE LIZ!