måndag 16 juni 2008

ah well, jag håller på att bli en seriös recptionsist

Mitt sommarjobb, Receptionsvärd för Disneyland Paris. Låter lätt, men innebär 2 veckors Disney University utbildning. Först känndes det sådär att inte få börja jobba som alla andra. Men nu känns det grymt bra. Jag får en riktig utbildning för mitt jobb även som jag kan ha nytta av i framtiden och jag får lön + gratis kaffe.



Så idag har jag spenderat min dag (9-17) i ett litet mörkt rum framför en dator och lärt mig ett helt (nytt) data system. Systemet ser väldigt gamalt ut och skulle behöva en uppdatering, men ja det är nytt för mig. Och jag måste lära mig en massa koder och beteckningar för de mest konstiga saker. Jag fick ett tungt häfte med mig hem idag och jag ska kunna allt tills imorgon, så ja, jag vet vad jag ska göra ikväll. Och resten av veckan för den delen med, på fredag ska vi ha 2 test. Ganska stora eftersom det kommer ta hela dagen 9-17 hela veckan. Först den 25 juni är jag klar för att börja jobba.



Ja, så ser mitt liv ut nu. Jag längtar redan till helgen. Men egentligen är allt coolt, vi är en liten klass med en massa spanjorer och så jag. haha.



ahhh för utmattad för att skriva något roligare. Så vänta typ till helgen.



Eller igår var vi och såg Sex and the city, dubbat ofcourse. Men filmen var bra, jag blev dock lite misstänksam när vi gick in i salen och satt brevid 2 män och en liten kille på ca 9 år, var vi verkligen i rätt sal. Men ja, det var rätt. haha. A guy couple and theire son?

Men jag måste se om filmen i höst på engelska JSP har inte en fransk konstig röst och ja, det var inte helt rätt liksom. Men vi fick väl lite träning.



Franskan är redan mycket bättre, vilket känns väldigt bra.
Mais en fait (vilket är uttrycket som jag hör oftast och inte riktigt har lagt märke till tidigare..) c'est tout pour cet fois.

à la prochain, biz Liz

Inga kommentarer: