måndag 26 januari 2009

My Weekend

Så då var helgen över. Som började med lite hysteriskt tenta plugg och som ledde fram till ett G i min Nederländska kurs på 15 poäng, trotts mina förkunskaper känner jag mig ändå nöjd. Jag har inte laggt ner mycket tid alls på denna kurs och då kan man nog inte få något högre betyg. Men genom att plugga fonetik i ungefär en dag och sedan få ihop 20 poäng mer än förra gången är ändå ganska bra eftersom det var en väldigt omfattande tenta med många uttryck som man skulle kunna förklara, och varför vissa saker sker och sen att skriva helt obegripliga meningar. Nu är det klart iallafall.

Efter tentan unnade jag mig en tur på stan, och klev alltså ut ur min lilla håla av Göteborg som jag rör mig i. Jag har under en veckas tid bara gått på 3 olika gator i princip. Först går man hela Gibraltargatan ca 78 nummer, sedan 2 korta tvärgator och sedan hela Vasagatan. På det sättet kan man röra sig ifrån min bostad till skolan, bibliotek, mataffärer. Iallafall jag gav mig ut på Avenyn, coolt, haha. gick in i Sven Wolter, han såg lite sur ut. Och så fyndade jag på weekday, yterligare en svart tröja i min samling. När jag kom hem var jag dödstrött och hungrig och åt mina RÄSTER som morfar säger. Sov en liten stund och begav mig sedan till Majas korridor för att senare gå till ett ställe som heter PC och inte CP som jag råkade börja kalla det. Där kunde man köpa billig öl och jag kände mig gammal! Jag är 21 och jag var nog den enda över 19 typ. Haha. Jag har nog börjat hänga med för många 89:or nu.. Inget ont om er, jag känner många trevliga 89:0r, tjejer iallafall, och sen om de frågor om jag ser någon snygg kille där... ehhhh nej. De ser yngre ut än min bror. haha. Vi hade det trevligt iallafall och gick sedan vidare till Sticky Fingers som jag hade hört mycket om men aldrig besökt, det var ett nice ställe. Lagom stort dansgolv som i början var lagom trångt som sedan övergick till blir över trångt och han hade händer där man inte vill ha dem. I källaren var det någon spelade live musik,men jag hörde inget av det. Jag hade det kul och det var kul att dansa, sist jag gjorde det var i Berlin, i November. haha. Tog sedan nattbussen hem som gick utanför sticky och stannade i princip utanför min dörr 10 minuter senare. Det känns bra.

På söndagen tvingade jag mig upp ganska tidigt för att gå och möta min bror på tåget. Vi gick på stan lite igen. Och jag shoppade loss på Clas Ohlssom, cykelpump, bläckpatron till skrivaren och några fler matlådor. Det var väldigt tråkig shopping, men sen gick vi in på Monki, och där gjorde jag några riktiga fynd, två t-shirtar för 50 kr. och lyssna nu, inget svart, utan blått och orange! wow! Sedan köpte vi med oss semlor hem och satt och dega i min soffa hela eftermiddagen, jag läste en bok på ca 60 sidor på datorn, väldigt intressant, men lite jobbigt att läsa på datorn när det är handboll på tv:n, inte så att jag hellre skulle sett handbollen, utan att ljudet av handbollen är lite störande. Men det gick bra, sen köpte vi pizza och sedan gick min bror på Oasis konserten medans jag läste lite mer om demokrati.

Kl 5.25 gick min bror till bussen och jag sa hej då och gick och sov igen. Kl 12 börjar min föreläsning idag och innan dess ska jag nog försöka läsa lite till, äta och cykla och hämta en bok som jag ska låna ifrån en kompis i nederländskan. Bäst att sätta fart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till ditt G! Underbart att ha det avklarat kan jag förstå. Vad roligt att du köpte en ny svart tröja(och en blå och en orange). Gott med semlor! Låter som du har det ganska bra. Då blir jag glad. Idag har jag gjort the usual thing. Dansat, sjungit och suttit vid datorn. Har till och med förkovrat mig över UTUBE i skolhuset. Kollade på De kallar oss artister med Howlin' Pelle A och diverse videor, womanizer och kanae west- Yeah- I'm such a hiphoper. Nu är det snart sovdags för Max! Puss på re

Anonym sa...

nice med G:et ja! Mmmm semloor..har fettisdagen redan varit??! (fast jag åt iofs en semla i början på månaden så jag har väl inte missat det helt o hållet i så fall..). Hörs! Kramar D