onsdag 14 januari 2009

05.30

Idag tog jag tåget kl 06.35 till Göteborg.... Fy vad segt det är alltså, jag är så glad att jag flyttar på lördag och slipper att pendla, för det är inte roligt. Så jag ställde kl på 05.30 för att göra en tenta i franskgrammatik, bara själva grejen, att gå upp innan kl 6 och att vara i göteborg innan kl 8 när tentan börjar kl 9 måste vara värt ett G. Men tyvärr tror jag allt att den franska grammatiken kommer bli ett livs projekt i mitt liv. Det som stör mig mest är att det jag har svårast för, grammatisk teori, alltså du ska förklara din kunskaper, och eftersom jag inte har några kunskapar inom detta ämne, eller vissa, men inte tillräckligt, är detta moment sjukt svårt för mig, förra gången fick jag ett rätt, och nu kom exakt samma fall igen. Och jag hade inte tränat på den gammla tentan, tyckte att det kändes onödigt, och hur dummt känns inte det nu då! ahh.

Min dag i Göteborg innehåll ca 3 timmar på stan med. Mitt mål var ett par svarta jeans som inte skulle kosta mer än typ 400 kr. Jag har provat hur många par som helst, och på Zara slog jag till på ett par för 99 kr, för att jag är snål. För de är inte perfekta, de är snor tajta. Men de är snygga! kan funka riktigt bra till stora tröjor och sånt. Och om jag fortsätter med min grape banting som jag också körde med i Belgien, kan de ju sitta riktigt bra kring maj. Alltså jag behöver inte banta, men den här grape metoden är att man äter en grapefrukt till frukost, och det är allt och i just den perioden hade jag inte tid att äta lunch, alltså verkligen det är sant. Jag var inte buissnes woman, jag var bara au-pair, student och typ personlig assistent samtidigt.

Och idag var modellen densamma, men jag har kommit på en sån grym sak. Nyponsoppa! Skit bra att ha i en flaska och bara hälla i sig. Och mätt blir man med. Ganska iallafall.

Anyway, nog om min hopplösa dag, mamma lagar mat och jag ska kika på vad det blir. Måste njuta nu de sista dagarna innan jag måste börja laga mat själv igen. Det är inte roligt att laga mat för en person! Men jag ska försöka hitta lite roliga recept och göra storkok och så kan man äta gott en kväll och sen så kan man bara värma upp mat i typ en veckas tid sen. Det blir super! Och nu ska jag ju ha frys och allt för första gången, så nu behöver jag ju inte äta allt jag lagar flera dagar i rad som i Nice.

Inga kommentarer: