söndag 1 februari 2009

oj oj ojdå

Nu var det en vecka sedan jag skrev här. Sorry för detta. Jag har väl så mycket annat att göra än att skriva här..
Den här veckan har jag iallafall varit i skolan 3 dagar, och jag trivs fortfarande, men jag och Karin konstaterade att föreläsning 12-17 fredagar är inte super direkt, man känner sig lite seg helt enkelt. Vi har hunnit att test tre nya cafér i vasastan/haga trakten, det blir så när man har en timmes rast vid 14 tiden. Skolans tilfälliga fik var nog sämst, men vad ska man kräva, kaffet var iallafall hälften så dyrt som på de andra ställerna, haga dyrast men mysigast.

I måndags hade jag tänkt att lära känna min klass genom att bowla. Men vi var 5/45 där, men några träffade jag ju iallafall, och jag vann bowlingen! yey! Det var väldigt roligt faktiskt.

I veckan har jag varit på anställningsintervju på Lisberg med, kändes bra, men har inte fått något besked än, och då måste jag på en intervju till. Sen efter det gick jag för en fika med pappa som var i stan. Det var nice att prata med honom lite och få lite skövde skvaller. Största nyheten; Mormor ska till Polen, på spa resa i 10 dagar. Ok. Nice. Honn får typ 3-4 behandlingar per dag, hon lär ju komma hem och se yngre ut än mig som känner mig ganska sliten.

Men jag har det bra, igår träffade jag Katarina, vi läste franska ihop i höstas, vi ville gå på bio, och vi gick till bion en timme innan det började, och det fanns 2 platser kvar, dock intre brevid varandra, men med vink avstånd..haha. vi såg på Benjamin Buttom, jag tyckte att den var riktigt bra faktiskt, en fika hann vi med innan också. En mysig kväll och precis vad jag behövde.

Idag har jag gått igenom hela Göteborg i princip. Ifrån mitt berg till havet och hamnen, solen sken på mitt ansikte och jag frös inte riktigt så mycket, fick en massa energi och njöt av mitt nya liv i den här fina stan!

Här sjunger Håkan av några av de platserna som jag såg idag... Nice nice. Jag lyssnade på Håkan på hela promenaden med för att få upp en riktig göteborgs stämmning. haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad härligt det låter! verkar vara jättemysigt! :) I'm back btw. kramar

Anonym sa...

ja det är oftast mysigt, Välkommen hem! Hoppas att du inte fryser för mycket, men det kanske inte är så stor skillnad. kram kram