måndag 19 januari 2009

eeeee Lisa

Häj, Nu har jag börjat skolan. Först skulle vi alla trängas i en jätte liten sal och visa våra Id för att bli avprickade, alltså fick vi inget riktigt upprop där man sitter jätte nervös för att höra sitt namn. Och så vill man inte att man ska låta för ljölig liksom. Jag brukar ofta få till ett eeehhh först och sedan Lisa, när man ska säga sitt namn alltså. Det är många gånger som folk tror att jag heter Elisa, jag måste helt enkelt träna bort det där. ehhh hur ska det gå till??

Det där slapp jag idag iallafall. Och sen så satt vi en hörsal och lyssnade på en massa info, lektorn eller vem han nu var hälsade oss välkommna och skulle ge oss några visdomsord, förra terminen hade han läst en dikt. det hade inte varit så populärt, så vi fick istället höra receptet på en alkoholfri drink. haha. rolig typ det där.

Sedan pratade några av mina lärare och så, och sen studentkåren, alltså de som är med i kåren, är inte det lite skumma typer?? Sånna där super människor eller så. Jag går då på Förvaltningsprgrammet, så vi är ett mycket stiligt folk har jag märkt. Iallafall tjejerna i kåren, pärlörhängen och en sån där sailer-look, men i min klass såg som tur var inte alla ut så. Inget emot er med pärlörhängen och sailor-look, men det är bra med variation.

Sedan gick vi en liten rundtur och sedan fick vi en macka och en dricka, jag tog en loka citron. Jag satt med tre tjejer, ganska trevliga, men vi var jätte många i klassen, så det finns hopp om att hitta nårra (som min lärare sa) trevliga typer.

Jag har också varit på bibblan och lagt beslag på de böcker som jag inte har köpt inför kursen, och kl 17 kan jag hämta mina köpta böcker, ska bara hitta dit med. Så ikväll ska jag börja läsa, för nu känner jag mig riktigt pepp. så då får man nog passa på.

tja då.

Inga kommentarer: