onsdag 14 maj 2008

Mon réduit, c'est le nouveau!

Mon réduit = min skrubb


Min skrubb, det är mitt rum i Nice, eller det var. Det var mitt hem i 4 månader, ett litet rum högst upp i ett 4 stjärnigt residens centralt i Nice. Men mitt rum var inte som de på de lägre våningarna. Jag hade en vindsvåning med snedtak, ett litet fönster i taket, som om man ville titta ut fick man sträcka ut huvudet, då såg man bergen.


Nu låter det här super mysigt, ja, de var ganska mysigt, men det var litet och badrummet låg mitt i rummet och sängen var gjord av sten. Kanske inte, men nästan.


Men det är ju sånt som man glömmer efteråt, efter ett tag förskönar man allid sina tankar. Jag vet inte ifall det är bra eller dåligt, men så är det iallafall.




Så nu har ni förklaringen till mitt namn. Det här är min nya blogg, dit inte mormor kan hitta för att snoka. Min förra blogg blev tillslut en släktträffs rum. Inte vad jag ville. Nu kan jag känna att jag kan skriva vad jag vill igen utan att den äldre generationen ska få reda på allting.


och en sak till. min t knapp krånglar, som om det saknas t här och där. beror det helt enkelt på de.


Liz, fortfarande i Skövde, trodde att jag stötte på någon som jag kände i den här staden idag, en bil tutar och en kille sicker ut huvudet och ropar "Hej SARA!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjernare! jaså du har flytt den gamla bloggen. Jag förstår. Fin den nya blev. I'll keep checking. Adios!

Lisa sa...

Ja vad bra! Fortsätt läs! Ja, jag gillar den här sidan bättre än blogg.se