fredag 30 maj 2008

Hej konsument

Under mitt tillfälliga men ack så trevliga vistelse i väsby så läste vi hej konsument som även jos har gjort på sin blogg, vill även jag försöka vara lite rolig så här en solig fredag i skövde som skulle ha ängnats åt mattestudier för hela slanten. så har det inte rikitgt blivit än. jag har i princip gjort som är möjligt förutom att räkna matte.
en liten lista.
-städat hela lägenheten 4:a, helt frivilligt, varav typ stortstädat mitt rum
-kollat igenom hela min gardeord och hittade en låda med sommarkläder! wow vad bra. vissa av sakerna iallafall. som typ jeans shorts som jag gått och letat efter i affärerna, nu är letandet slut. bra. hittade även ett flätat tunt skärp som blir grymt bra till alla klänningar i sommar.
-tömt och fyllt diskmaskinen.
-gjort sallad och en fruksallad, yes. sallad is the thing. som det så roligt heter på engelska.
-läst tidningar. 4 delar SLA (Skaraborgsläns allehanda) kan tilläggas att denna är typ en av de tråkigaste tidningarna ever.
-räknat 3 tal på ett nationelltprov ifrån 2005. jag tröttnade när man skulle börja räkan ut Carolina Klüfts poäng i 7 kamp.

nu till den roliga listan då.

Bästa promenad: Strandpromenaden i Nice, bäst ever.
Favoritlyxartikel: Jag äger inget lyxigt.
Läser just nu: ca 5 olika böcker, i vindens skugga, en paolo coelho bok, en av mammas böcker och 2 små böcker som jag lånade ifrån bibblan igår.
Läser helst: Franska modetidningar.
Senaste Stockholmsupptäckt: Stockholm. haha.
Favoritråvara: Grekiksyoghurt.
Mest överskattade affär: Ica. haha
Senast gnolade: skit svår låt att gnola på men, Sebastien Tellier La Ritournelle
Mitt sämsta köp någonsin: en massa par ljusa jeans, varje år köper jag ett par nya och sen hittar jag ett par identiska i garderoben, nu ligger det 4 par där..
Dansar helst till: Konstig musik som man egentligen inte kan dansa till. t.ex. min gnol låt. annars funkar alltid justin.
Senaste impulsköp: En rosa/grå klänning.
Värsta huvudbonaden: pannband.
Bästa huvudbonaden: För mig, pösmössa. min svarta virkade.. mmm kan det bli kallt snart igen?
Hejar på: dagisbarn
Så får du tiden att gå i kollektivtrafiken: titta på alla medresenärer och lyssna på musik.



Inga kommentarer: