torsdag 15 maj 2008

Ja, ik sprek nederlands.

Just nu känns allt som har med nederländska, Belgien och Holland aktuellt i mitt liv. Om en vecka är jag på "semester" i Antwerpen, hade en lång konversation igår på msn på nederländska med mitt ex, i höst tänkte jag fortsätta med mina nederländska studier på Göteborgsuniversitet, och vem kommer att finnas där i November (som jag trodde skulle vara januari ) om inte gårdagens konversations kille. Hur kommer det bli att springa in i varandra igen? Något som jag har sluppit tidigare eftersom vi alltid befinner oss i olika länder i princip. Well, vi är bra vänner nu. Kanske kan det funka bra. Eller blir detta bara en större anledning att stanna i Paris även i höst eller hitta på ett annat äventyr..

Typ nu om en vecka kommer jag sitta på ett sånt där belgisk tåg igen. De ser så roliga ut, eller egentligen väldigt tråkiga. I alla säten är sånna när man sitter 4 pers mittemot varandra, inget annat finns. Alla tåg känns väldigt omorderna, men det är något charmigt med dem. De tågen och de nederländska tågen har speciella vagnar för cyklar. I Sverige är det typ omöjligt och resa med cykel skulle jag tro.

Man får även sitta var man vill, det finns inga bokade platser. I love it! Jag har hoppat runt på många olika säten på en resa väldig många gånger. Och jag förstår inte riktigt grejen med bokadplats.

Nej, det andra jag tänkte skriva om nederländska och så känns lite löjligt, så jag håller mig till tågen. Kan även nämna en annan grej som jag tycker om med de Belgiska tågen. Det är priset! En resa ifrån flygplatsen till Antwerpen central kostar 7 euro. En resa på 1,5 h.

Nu blir det nog tåg snack för idag. haha

Liz, som idag har jobbat, idag har jag hejat på barn som har sprungit, till helgen är det jag som ska springa och någon annan som förhoppningsvis hejar. Jag har även idag hört att jag är snäll, och fick en teckning som jag glömmde på jobbet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yeeay, nu gick det bättre! ;)

Anonym sa...

det var helt amazing, är verkligen gjord för rivieran, men det visste vi ju sen tidigare ;)
tack så mkt, men jag har ju slitit rätt mkt för den nu oxå ^^
kul med ny blogg, ska inte skvallra för din mormor, om du lovar att skriva mer ocensurerat nu utan henne snokandes! :D
ja vi måste absolut klämma in en träff under veckan då båda befinner sig på västgötaslätten. har dock noll koll just nu, but i'll keep in touch!

Anonym sa...

HUR GICK DET ATT SPRINGA?