tisdag 27 maj 2008

Antwerpen was great!



Nämen HEJ!




Jag har varit i antwerpen, allt var som vanligt där i princip och det känns ju bra. Det är så det ska vara. Jag har gjort det som jag tycker om att göra där. Det vill säga;




  • hälsat på mina vänner, bodde hemma hos Sarah och Philippe. Mycket roligt och nice.


  • shoppat och gått på antwerpens gator, shoppade inte så mycket, men jag har ingen plats i mina väskor till Paris.


  • hoppat studsmatta och lekt med mina barn.


  • ätit god mat och druckit gott. 7 rätters middag i fredags med ett vin till varje rätt. jag hade en rolig kväll sen kan jag säga efter en vit vår.


  • varit nanny for one day again. jag gjorde hela grejen, väntade utanför skolan bland alla desperates houswifes of Brasschaat. Någon kände igen mig och frågade om jag var Cocco's gamla au-pair. och ja det var jag. och sen var konversationen slut. nämen hej på dig med. barnen blev glada över att se mig där iallafall. cyklade till franska lektion, jag var dock inte med, men jag kunde cocco's läxa, det kändes bra inför franskan i sommar.


  • sovit, så här mycket har jag nog aldrig sovit,men det har varit väldigt skönt. det var ju semester.


  • åkt tåg och buss och flyg och sånt. i massor. mitt flyg hem var försenat, en hel del. sprang som en idiot på arlanda, hann precis med arlanda express, sprang sen ännu snabbare och såg mitt skövde tåg långsamt åka iväg utan mig. efter ett telefonsamtal till lapplands-väsby var jag senare på pendeln på väg till jossan. tack tack. det var mycket trevligt. och dagen därpå fick jag köpa en ny biljett hem och kom sedan fram till schöövde. solen sken och jag kom hem till ett rum i kaos med 3 resväskor på rummet.


man kan säga att det har varit ett tillstånd i antingen panikartad stress eller otroligt avslappnade timmar. inget däremellan.



jag har ny energi för mina sista två veckor hemma. om exakt 2 veckor är jag i PARIS. nu ska jag hinna göra mitt slutprov i matte på lördag, tvätta och packa och jobba lite. träffa vänner innan jag åker och sånt där som man ska hinna med hinnan man är borta 3 månader..

Lis som äter belgisk choklad och totalt slut, sa jag att jag har stressat runt en del? till varje tågresa och flyg...



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej!

Jag känner inte dig men hamnade på din blogg av en slump när jag satt och sökte au pair plats i Antwerp.. Jag är också en tjej från Göteborg, sugen på europa men jag har problem att hitta en bra familj..

Skulle vara sjukt tacksam för tips från nån som har lyckats!!

Maila gärna om du har lust:
emma_wretling@hotmail.com

Tack!!!