torsdag 5 februari 2009

Koncentrationssvårigheter?

Ja, jag tror nog det. Idag är det tänkt att jag ska lära mig ALLT om EU. Men jag har inte riktigt kommit igång än, egentligen var det tänkt att jag skulle ha börjat redan igår, men nej. Jag har däremot börjat ett nytt liv känns det som, typ igår.

Gårdagen började med ett tandläkarbesök, hos min nya tandläkare i Gbg, som jag hade besökt dagen innan för att få en tid, de är snabba alltså. Jag har en tandsköterska som var väldigt ärlig, och jag är glad över att jag inte är överviktig. För när jag låg där ganska så utsatt med ca 100 prytlar började hon prata om "Du blir vad du äter", det sa hon nog 55 ggr. "Allt hänger ihop, är du tjock, då har du också hål i tänderna!" "Om du små äter såklart får du hål, det har vi ju vetat hur länge som helst" bla bla. Vilken tur då att jag har börjat äta nyttigt sen jag flyttade hit och att jag inte är tjock. Hade varit lite jobbigt att ligga där då, men förhoppninsvis så säger hon inget, men det är inte så säker för det.

Men iallafall, inga hål hade jag, bara en visdomstand som växer helt knäppt. Och så är jag stressad såg hon, för jag biter sönder mina tänder i princip, och jag får ont i huvudet, så hon lärde mig någon mun masage som jag ska göra då. Haha. Så på nästa föreläsning ska jag sitta med fingrarna i munne och massera några muskler som sitter där som jag spänner..
Jag lärde mig också att borsta tändera, kan ju vara bra för en 21 åring att veta faktiskt. Jag har borstat fel i 21 år. Förstå! Jag har tom borstat bort mitt tandkött. shit pommes. Inte bra. Detta lilla äventyr kostade mig en halv förmögenhet kan man säga.

Sen gick jag och gjorde nog ett av de tråkigaste inköpen i världshistorien. Köpte 2 sladdar som saknades till den tv-box som jag hade fått av min bostadsvärd här, 180 kr för 2 sladdar. Fyyyy vad tråkigt. Så igår la jag ner ca 800 kr på tråkigheter.

Så till mitt nya liv då, jag har börjat ett liv med en boxer, vilket innebär att jag har en fjärkontroll som fungerar, jag har levt som på stenåldern då man måste resa på sig för att byta kanal och ändra ljudet, nu kan jag sitta kvar i soffan. Helt otroligt! Haha..

Sen så har jag börjat springa igen! Känns helt otroligt det med. Jag hade inte tränat på ca 1,5 måndad, och idag längtade jag efter att springa. SO I RAN, precis som Forrest. Det är tom. snö här, och jag har en inre regel som säger, Inte springa i snö. Men det gick ju prima.

Nu ska jag gå över till EU, jag tror att jag kommer tycka att det är väldigt intressant bara jag kommer igång, men det är det att sätta igång och sitta kvar hela dagen som är det svåra. Det är väl typ nu man ska gå till bibblan och plugga. Men, jag orkar inte släpa mig dit med mina 3 böcker på 300-500 sidor dit, det finns låne ex ja, men de är ju alltid upptagna. Och sen så sitter jag bara där och stör mig på alla andra som gör för mycket ljud, och så tycker jag om att kunna ta en kopp te eller kaffe då och då. Så jag ska nog bara bege mig över till min fina sekretär istället.

HÄJ!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev det något pluggande då? Det var trevligt att du ringde förut, härligt att skratta av sig o jag berättade för syrran om din "spårvagnstaktik", när du letar efter kontrollanter, och jag skrattade ännu mer. Hahaha. Trevlig helg på dig!! Kramar

Anonym sa...

ja jag fick en hel del gjort faktiskt. ja det var jätte roligt att prata, synd att vi prata slut på dina pengar bara.. ooops. nästa gång ringer jag.. ja jag är ju livrädd på buss och spårvagn, så igår köpte jag ett busskort. haha. jag ska åka en resa på 30 min idag, ska till karin, och då måste jag ha en biljett. haha. ha en bra helg du med! kraaaam