måndag 9 februari 2009

Lundi







Tjooo, Lisa hääääär.. som tar ännu en plugg paus, med försvaret av "hur ska jag annars orka med 5 föreläsningstimmar om jag pluggar hela morgonen". Så.
Jag tycker om bloggar med bilder, men jag själv har en blogg utan bilder, till typ nu. Me in Action så att säga.
Bild 1, Jag som pluggar, lägg märke till min högklassiga Chagall konst på väggen.
Bild 2. Min bok, Den svenska politiken, låter roligt va? Den är ganska intressant, men författarna glider iväg så när de skriver så man hänger inte riktigt med, kanske något som jag borde lära mig av, jag är bra på sånt också vet jag.
Bild 3. något som råkade bli en bild, allt är upp och ner, ni ser min ikea lampa i fönstret, min bok, mon hand. ja, coolt.
Jag har haft en märklig helg i hälso synvinkel, lördagen började med skola, jaaa.. på en lördag, jag är ju en sån där super student som läser dubbelt, så det var dags för veckan nederländska session med Sara på ett dött Humanisten, det var vi och lite skräp ifrån fredagen. Men vi hade det bra och var väldigt effektiva, snart klara med den del kursen, bara en "lektion" till och så är vi klara, sen så ska jag bara lära mig ca 2500 nederländska ord. jag har varit lite slarvig och bara dragit igenom uppgifterna i 170 km/h och inte riktigt pluggat in allt. Men det ska jag göra snart.
Sen när jag kom hem ifrån skolan började jag städa my place, alltid lika jobbigt, det är litet och går snabbt, MEN man måste använda en centraldammsugare, eller måste och måste, om man inte vill köpa en egen dammsugare. Detta innebär att man ska reda ut en jätte lång dammsugarslang och dra in i rummet, sätta i den i väggen som är i korridoren och dra igång, men då är alltså dörren öppen, vilket ger mycket ljud för grannarna, och en massa insyn från alla som går förbi och som man kan råka fälla om man har lite otur. Så jag försöker alltså att göra det här så snabbt och smidigt som möjligt, vilket oftast inte riktigt funkar. Ja veckans pers helt enkelt.
Jag fick det rent och snyggt och så. Sen blev jag helt matt och yr och måde skit. Och fick lägga mig och sova. Mådde inte alls bra, och jag skulle egentligen väg till Karin i min klass, men det fick jag strunta i och istället ligga på soffan och se på schlager. Tur att jag gjorde det, för sen igår ringde ju mina schlager föräldrar och förhörde mig, om vilka som var bäst, vilka som skulle gått vidare, liksom allt. Men jag gjorde det lätt för mig och sa att jag höll med om att de bästa gick vidare, egentligen tycka jag låten snälla, snälla var bra, men det skulle min pappa aldrig gått med på, så det nämde jag inte. haha.
Igår däremot var jag jätte pigg, pluggade en mass och var ute och sprnag för andra gången den här veckan. Solen sken och jag flög fram, hela 2,5 varv, men så tog det stopp och jag fick problem med min fot, så jag fick gå hem... Fortsatte att plugga. yey.
Jag lärde mig förresten en hel del om EU där tillslut, så mycket att jag tom. vågade vara taleskvinna (ja inte man, jag läser feministisk politik förtillfället), alltså lilla ja pratade inför vår klass på ca 45 pers om vad som är bra och dåligt om EU mitt bland alla dessa politiker proffs som finns i vår klass. Det känns bra, men jag hade min grupps support med.
Så så är läget, nu börjar en intensiv vecka,och till helgen ska jag hem, hem till Skövde. Det ska bli väldigt skönt faktiskt. Nu ska jag snart äta en tidig lunch eftersom vi börjar kl 12, hmm jätte dum tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!! Vad bra att du mådde bättre sen. Hoppas foten känns bättre nu också. Duktig du är med allt pluggande, låter som att det rullar på riktigt bra ju! :) Idag fick jag en ledig dag..har suttit i cirkus två timmar på sega ticnet.se eftersom syrran ville köpa Madonna biljetter, men trots att biljetterna släpptes 9 och jag satte mig här en kvart före så blev det inga tickets. OSIS. Aja, inte hela världen..men hon var så sugen på att gå på konsert, så hon funderar på Mando Diao istället. (Du ville väl också gå på den?). Trevlig måndag på dig!! Kramar

Anonym sa...

hej hej söta läsare. ja foten känns bättre, men jag har problem med mina knän, kände av dem nu i skolan när jag satt still så länge med. fick typ sträcka på benen det lilla som gick och masera knät. shit vad ont det gjorde..ahhh.. skönt att du har varit ledig. jag kan trösta med att jag har hört att madonna inte alltid sjunger live. så kanske lika bra att ni inte fick några biljetter. jo mando vill jag gärna gå på, får se hur det blir... ha det så bra. kram kram