lördag 19 juli 2008

asså jag är lite busy

tjabo här.

jag har varit lite busy som sagt. har haft besök av anna och colin ifrån england/sverige, mycket roligt och sen även bror och kusin besök. jag har alltså hunnit med 2 guidade turer av Paris ifrån guiden. Eiffeltornet, Notre Dame, Montmartre med Sacre Coeur, Marais, Triumfbågen. ALLT! 2 ggr på mindre än 5 dagar. + allmänt häng i Paris i olika parker, och självklart en hel dag på Disney. Fixade in alla 4 gratis. Har 3 biljetter kvar, så om någon som vill komma så kan jag alltså locka med detta! Har varit kul att ha besök av vänner och familj. Alltid kul att visa vad man gör och bor liksom. Men det var mycket, och nu är jag nog lite sliten, men rastlös, hela tiden. Så istället för att vila idag så ska jag träffa Nice brudarna för någon fest.

AHH vad mer, jobbet är jag lagom trött på. Jag är det svarta fåret och gör alla misstag eller får skulden för allt. ahh. what ever. jag har min lilla röda lapp där det står att jag är på training, och ja, om ingen hjälper mig eller förklara, hur ska det då bli rätt?? det går bättre och bättre iallafall. och det är inte lika många frasmän som korrigerar min franska längre.

1 september åker jag hem igen, biljtter är bokade, åker via köpenhamn eftersom det var lättast. haha skövde är en dålig stad att bo i när man ska flyga... jag är hemma i skövde 19.05 kl 19,15 borde jag befinna mig i Göteborg.. Upprop för Nederländska studier. Detta är alltså ett litet problem som ska lösas snart hoppas jag.

anyway. Ikväll ska jag glömma alla bekymmer och dircka mitt 99 cents "champagne" och ha det nice tänkte jag.

sorry för den dåliga updaten, men har inte riktigt tid eller internet för att hinna med det här. men men.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du hänge med häromdagen! Imorgon åker jag till Lyon, måste upp redan vid 5-tiden då tåget går vid 7. Kommer tillbaka till Chessy imorgon vid 20 redan, bytte nämligen returbiljetten. Fest vid Jossans residens på onsdag kväll för att fira en svensk tjejs födelsedag o en finsk killes, båda från mitt jobb. Hoppas du kan! Puss o kram D